2 de setembre de 2009
Barcelona (Anna C.L.) - La presa de consciència sobre la relació entre la nostra activitat diària i les seves repercussions sobre allò que ens envolta van quallant a poc a poc entre els ciutadans. Per a mostra, un exemple recent.
A través de la campanya “Bolsa caca”, de la qual hem pogut veure cartells publicitaris pels carrers, Carrefour ha engegat una iniciativa per a posar fi a les bosses de plàstic als seus establiments. Tal i com recull el diari El País en un article aparegut avui a la secció Societat, titulat El principio del fin de las bolsas de plástico en el ‘súper’, 57 establiments d’aquesta cadena deixaran de distribuir bosses de plàstic amb l’objectiu de reduir-ne el consum entre els seus clients. Obviant els interessos econòmics que es poden amagar darrera d’aquesta iniciativa, com els diners que es poden estalviar en bosses que ja no repartiran, la cadena es mostra compromesa amb el medi ambient.
Cada ciutadà consumeix 238 bosses de plàstic com a mitjana per any a l’Estat espanyol, informa el diari. Des d’Agermanament, veiem aquesta iniciativa com una eina més que pot ajudar a la presa de consciència sobre la problemàtica ambiental associada a la generació, proliferació i dificultat de tractament d'aquest tipus d'envàs; així com una manera d’incentivar als clients d’aquests establiments per a buscar alternatives més sostenibles i menys nocives per al medi ambient a l’hora d’anar a comprar.
dijous, 3 de setembre del 2009
Una iniciativa verda a Carrefour
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada